Foto: IOC
Bilo je krajnje vreme!
U svom 141. zasedanju u Mumbaju, Indiji, Međunarodni Olimpijski Komitet je započeo razgovore o organizaciji Olimpijskih Igara za esportiste.
Predsednik komiteta Tomas Bah je istakao da na svetu trenutno postoji 500 miliona gejmera koji su ”zainteresovani za esports”. Ovako veliko interesovanje je glavni katalizator za ove pregovore, ali je prosečan uzrast igrača, koji je u proseku manji od 34 godine, takođe naveden kao bitan faktor.
”Nova generacija ima potpuno nov način razmišljanja. Mladi trenutno žive digitalnim životom. Ne smemo zanemariti njihovo razmišljanje ako ne želimo da ugrozimo sopstvenu budućnost. Moramo da ih podržimo”, rekao je Bah.
MOK je uveliko zašao u ”esports vode” sa ovogodišnjim Olympic Esports Series turnirom, koji bismo mogli da nazovemo začetnikom pravih Olimpijskih Igara za esportiste. Međutim, fanovi nisu bili preterano zadovoljni izborom ”disciplina”.
Naime, sa Olympic Esports Series turnira su izostali najpoznatiji esports naslovi, kao što su Counter-Strike, Valorant, League of Legends i Dota 2. Ne računajući Fortnite, koji je na turniru predstavljao disciplinu streljaštva, MOK je uključio nekoliko neobičnih naslova poput Virtual Regatta, Tennis Clash, Virtual Taekwondo i Just Dance.
Olimpijski komitet je izjavio da je želeo da izostavi sve igre koje sadrže nasilje, i da istovremeno promoviše virtuelne simulacije tradicionalnih sportova. Predsednik Bah je naveo Fortnite kao savršen primer ”igre koja je uspela da se prilagodi vrednostima i standardima MOK-a”.
Uprkos bizarnom izboru igara, Bah je istakao veliki uspeh turnira, koji je imao preko pola miliona učesnika. Događaj je gledalo preko 6 miliona navijača.
Izvor: RUR